ZAMERANIE MATERSKEJ ŠKOLY

   Hlavným cieľom výchovy a vzdelávania v materskej škole je dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno-citovej úrovne, ako základu pre školské vzdelávanie v základnej škole a pre život v spoločnosti.

ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝL

  1. Pohyb
  • mať vnútornú motiváciu pre pohyb;
  • naučiť sa vedomej relaxácii a tak si zvyšovať sebaúctu, sebaovládanie, sebakontrolu, sebahodnotenie;
  • uprednostňovať pohyb pred sedavými aktivitami;
  • zautomatizovať si správne držanie tela.
  1. Výživa
  • Bez zábran spoznávať zdravú výživu a postupom času ju vyhľadávať;
  • Uvedomovať si prospešnosť vody z vodovodu a preferovať ju pred sladenými nápojmi.
  1. Emocionálna inteligencia
  • Naučiť sa povedať smelo a bez zábran svoj názor;
  • Počúvať názor druhého;
  • Vedieť riešiť konflikt samostatne a priamo;
  • Prijímať samého seba a vážiť si svoje hodnoty;
  • Vedieť sa správať primerane danej situácii;
  • Vedieť objektívne hodnotiť vlastné správanie ako aj správanie iných.
 
 POHYB- CIELE
  • posilňovať fyzickú a psychickú odolnosť;
  • utvárať správnu koordináciu pohybov;
  • rozvíjať kultivovaný pohybový prejav;
  • utvárať schopnosť ostražitosti pri cvičení, dodržiavania vlastnej bezpečnosti a bezpečnosti iných detí;
  • posilňovať vôľové vlastnosti;
  • utvárať schopnosť chápať, akceptovať a rešpektovať pravidlá hry;
  • zvyšovať sebaúctu, schopnosť čestného športového zápolenia počas zohľadňovania aktuálneho zdravotného stavu detí, prípadne individuálneho zdravotného oslabenia;
  • posilnenie vnútornej motivácie pre pohybovú aktivitu účasťou na športových súťažiach a olympiádach.

VÝŽIVA- CIELE

  • prevencia a náprava negatívnych a nevhodných výživových návykov u detí;
  • vytváranie a upevňovanie správnych návykov počas stolovania;
  • uvedomenie si prospechu zdravej výživy k zdravému vývoju jedinca;
  • uprednostňovanie zdraviu prospešnej výživy.
 
EMOCIONÁLNA INTELIGENCIA- CIELE
  • osvojiť si zručnosti sociálnej komunikácie;
  • utvárať pozitívne medziľudské vzťahy;
  • utvárať si pozitívny vzťah k sebe samému;
  • naučiť sa pozitívne hodnotiť druhých;
  • dokázať prejaviť úctu k druhým;
  • osvojiť si schopnosť komunikácie citov, empatie;
  • osvojiť si schopnosť asertívneho správania sa;
  • osvojiť si kooperatívne správanie – ochotne pomáhať, obdarovať, rozdeliť sa s druhými.

 

 

J