Zameranie MŠ

 

ZAMERANIE MATERSKEJ ŠKOLY

     Na základe požiadaviek rodičov detí navštevujúcich našu MŠ a v súlade so záujmami detí sa zameriavame na výchovu a vzdelávanie detí v súlade s filozofiou programu Krok za krokom

Deti sa učia vážiť si seba aj iných na primeranej úrovni; poznávať okolitý svet a chcieť sa učiť; rozhodovať sa na základe poznania a skúseností; samostatne, tvorivo a kriticky myslieť; spolupracovať a primerane komunikovať s rovesníkmi a dospelými. 

        

©            Rozvíjame ich Zdravý životný štýl prostredníctvom

     Pohybu

     Deti si prostredníctvom každodenného pohybu utvárajú základy fyzického zdravia a telesnej kultúry; osvojujú trpezlivosť a ohľaduplnosť; pestujú sebaúctu, sebaovládanie, sebahodnotenie, sebakontrolu a sebareguláciu správania; pravidelnými pohybovými a relaxačnými cvičeniami utvárajú pevný základ celoživotného kladného postoja k pohybu.

J                       

     Výživy

     Plníme ciele projektu „Škola podporujúca zdravie“ každodenným prísunom čerstvého ovocia rôzneho druhu a ovocných čajov aj v triedach v spolupráci s RZ; zabezpečením dostatočného príjmu tekutín počas celého dňa; rešpektovaním individuálnych zdravotných hľadísk a potrieb každého dieťaťa; prevenciou a nápravou negatívnych návykov a nevhodných výživových návykov detí; upevňovanie správneho stolovania.

 

           Rozvíjame ich Emocionálnu inteligenciu prostredníctvom bezpodmienečného prijatia každého dieťaťa, pozitívnym prístupom, otvorenou komunikáciou, prejavovaním citov akonadstavbou schopnosti otvorene komunikovať, spoločným riešením problémov, prostredníctvom svetu príbehov a rozprávok, prostredníctvom práce s fantáziou a imagináciou, priestorom pre zvedavosť, sebadôveru, sebaúctu, sebakontrolu, kooperatívnosť, komunikáciu.

                   

©            Stimulujeme gramotnosť detí prostredníctvom aktivít a metód Prečitateľskej gramotnosti, ako aj gramotne stimulujúcim prostredím; aktívnym podielom dieťaťa na vlastnom učení; literárne podnetným prostredím; obohateným prostredím triedy; podporou divergentného a progresívneho myslenia; rozvíjaním komunikácie a slovného prejavu; rozvíjaním predstavivosti a myslenia; akceptáciou názoru každého dieťaťa.

                 

J