"Ja a moja kamarátka myška" (informačno - komunikačné technológie)

     V pedagogických a psychologických kruhoch sú dne rozporne hodnotené počítačové hry a ich úloha vo vzdelávaní. Neodškriepiteľný fakt je, že prvé stretnutia detí s počítačom sú vždy spojené s hrou. Jej zásluhou strácajú zábrany a strach z prístroja a počítač sa stáva súčasťou detského sveta. Výhody, ktoré poskytuje vhodne zvolená hra:

- sú to predovšetkým hry spojené so vzdelávacími cieľmi, väčšina týchto hier je založená na postrehu a šikovnosti

- dodáva im sebadôveru

- deti so slabšou predstavivosťou sú oslobodené od stresujúceho pocitu nepochopenia výkladu

- pri samotnej práci s počítačom je pravdepodobnejšie, že budú aktívne pracovať

- počítač podporuje schopnosť detí prehrávať, lebo je objektívny

- deti môžu pracovať vlastným tempom a chyby im počítač trpezlivo opravuje bez komentára.

Cieľ projektu:

1) Uviesť deti do sveta výpočtovej techniky

2) Podporovať logické myslenie, koncentráciu a zlepšovať motorickú a vizuálnu koordináciu

3) Prebudiť u detí záujem o počítače a vytvoriť pozitívny vzťah a správne návyky pri používaní výpočtovej techniky

4) Vypestovať u detí pocit kontroly svojich myšlienok, správania a okolitého sveta

5) Podnecovať rozvoj elementárnych počítačových zručností, rozvoj kauzálneho a tvorivého myslenia detí.

 Autor projektu: Mgr. Liptáková Natália